zwanger

Moderator: Els@CaviahuisLinus

zwanger

Berichtdoor sanny1966 » Di Okt 09, 2007

[color=#FF00BF]Mijn cavia is zwanger. :D Kan iemand mij soms zeggen hoe ik kan zien hoe ver de zwangerschap gevorderd is.
En wanneer mijn cavia zou moeten bevallen??? Ik weet de dekdatum niet??? :cry: Grts
[/color]
sanny1966

Re: zwanger

Berichtdoor mariskino » Za Okt 13, 2007

dag,

Een cavia is normaal ongeveer 63 dagen zwanger.
Op het moment dat je iets begint te zien is ze zeker al halfweg,op het eind draagt ze de jongen vlak voor de achterpoten.

mvg,mariskino
mariskino

Berichtdoor Els@CaviahuisLinus » Di Okt 16, 2007

Reken toch maar eerder op 70 dagen draagtijd.
Vanaf een week of 4 kan ze wat gaan bijkomen, dit hangt af van het aantal jongen dat de zeug draagt. Beweging kun je voelen vanaf een week of 6. Tijdens de laatste dagen van de zwangerschap kan je tandjes horen knarsen in de buik en soms kan je die malende tandjes ook voelen door gewoon je hand tegen de buik te houden.
Gebruikers-avatar
Els@CaviahuisLinus

Berichtdoor CaviastalSnoezel » Zo Okt 28, 2007

Als je de kleintjes in de buik al kan voelen, dan kun je ongeveer zeggen dat het nog 3 weken zal duren tegen dat ze zal bevallen. ;)
CaviastalSnoezel

Berichtdoor Els@CaviahuisLinus » Ma Okt 29, 2007

Zaterdag heb ik voor het eerst beweging gevoeld bij een zwanger zeugje. Ik kan dus gaan aftellen. :lol:
Gebruikers-avatar
Els@CaviahuisLinus

Berichtdoor Veerle » Di Okt 30, 2007

Een nieuw zwanger zeugje Els, het gaat daar bij jullie ook goed vooruit hé. Ik heb het vorige nest ook al gemist door mijn drukte thuis, ben bijna niet aan mijn pc geweest. Heb nog heel wat in te halen, als dat nog gaat...
Veerle

Berichtdoor Els@CaviahuisLinus » Di Okt 30, 2007

Na dit nest stoppen we er voor een aantal maanden mee. Dora moest haar eerste nestje krijgen voor februari (ik weet haar geboortedatum niet, dus moest wat voorzichtig zijn) en dat lukt dus.
De volgende verplichte nestjes kunnen wachten tot in het voorjaar. Deze zeugjes mogen ten vroegste binnen 3 maanden gedekt worden.
Gebruikers-avatar
Els@CaviahuisLinus

Berichtdoor yannick » Zo Feb 22, 2009

ik heb een koppeltje skinny's samen zitten (1/02/09) en er is nog altijd niets gebeurd
yannick

Berichtdoor Twicks » Do Apr 08, 2010

Hallo alemaal

ik heb een zwanger zeugje maar jammergenoeg is zij door haar vader gedekt toen ze nog bij de fokker was zij is nu 5 maanden out en ik denk dat ze bijna moet gaan bevallen ik voel al 3 weken beweging en nu word het steets krachtiger ik denk dat ze 2 klijntjes verwacht nu is mijn vraag kan zo een jong zeugje dit aan of wat kan ik doen het is mijn eerste nestje
ik ben een beginende fokker van rex,gladhaar en us-teddy
je kan mijn caafjes zien op mijn website www.caviastal-caviheuvel.webs.com

groetjes shana
Twicks

Berichtdoor CaviastalDuffy » Ma Jul 05, 2010

Twicks schreef:Hallo alemaal

ik heb een zwanger zeugje maar jammergenoeg is zij door haar vader gedekt toen ze nog bij de fokker was zij is nu 5 maanden out en ik denk dat ze bijna moet gaan bevallen ik voel al 3 weken beweging en nu word het steets krachtiger ik denk dat ze 2 klijntjes verwacht nu is mijn vraag kan zo een jong zeugje dit aan of wat kan ik doen het is mijn eerste nestje
ik ben een beginende fokker van rex,gladhaar en us-teddy
je kan mijn caafjes zien op mijn website http://www.caviastal-caviheuvel.webs.com

groetjes shana

Als ze vijf maanden oud is, zal ze dit waarschijnlijk wel tot een goed einde brengen.
Het beste zou zijn als u de bevalling ziet gebeuren, ze zal misschien het vliesje van de kleintjes niet verwijderen omdat ze een beetje overrompeld wordt en dan kan u haar helpen door het vliesje van het mondje af te trekken.

Caviastal Duffy
CaviastalDuffy

Terug naar Fokken